Jak utlumit chuť na sladké podle tradiční čínské medicíny?

Chuť na sladké je věčným bojem pro mnoho z nás. Tradiční čínská medicína (TČM) nám však říká, že tato touha po sladkých neřestech může být spojena s oslabenou slezinou. Pokud se chcete zbavit této nezdravé závislosti a dosáhnout větší rovnováhy ve stravování, může vám TČM nabídnout několik cenných rad.

Zahřejte svou slezinu

TČM zdůrazňuje důležitost správného začátku dne. Vaše slezina a slinivka milují, když dostanou teplou a vyváženou snídani. Zkuste místo sladké či slané snídaně každé ráno obilnou kaši nebo silný vývar (obojí je neutrální chuti). Tato změna v jídelníčku vám postupně může snížit chuť na sladké.

Další pravidlo, které se mi osvědčilo, je: Když už musíte jíst sladké, jezte je pouze dopoledne. Odpoledne už ne.

Jezte potraviny žluté, oranžové a hnědé barvy

TČM také upozorňuje na výběr potravinových barev. Potraviny žluté, oranžové a hnědé barvy mohou podpořit slezinu. Snažte se více zaměřit na vyváženou stravu s pestrou paletou barev, což pomůže podpořit zdravou funkci sleziny. Nezapomeňte – jíme i očima.

Očista střev a posílení sleziny

Někdy je třeba nejen změnit stravovací návyky, ale také se postarat o zdraví zevnitř. TČM terapeut nebo online konzultace s odborníkem může být užitečná při hledání optimálního řešení pro vaši konkrétní situaci. Tato cesta ale bude úspěšná pouze tehdy, pokud jste ochotni udělat pro své zdraví něco navíc. Například projít nějakou očistou. Nebudu vám doporučovat žádnou konkrétní, každému z vás sedne jiná očista.

Podpořte svou slezinu a slinivku skrz bylinky

Existují různé bylinné a doplňkové produkty, které mohou pomoci posílit slezinu a slinivku.

Jsou to např.:

  • fenykl,
  • pelyněk,
  • mochna husí,
  • klanopraška čínská.

Důležitost vyváženého stravování

TČM nám připomíná, že chuť na sladké je často projevem nerovnováhy mezi příjmem tuků, sacharidů a bílkovin. Důležité je, abychom své tělo zásobovali všemi těmito živinami v rozumném poměru. Základním pravidlem je přijímat přibližně 2 g bílkovin na kilogram živé váhy denně.

Význam kolagenu

Kolagen je bílkovina, která hraje důležitou roli v těle. Jeho hladiny v těle se začínají snižovat kolem 25. roku života. Pokud máte nedostatek kolagenu, můžete zvážit doplňování této látky, což může pozitivně ovlivnit vaše zdraví a snížit chuť na sladké.

Pár rad závěrem

Nezaměřujte se jen na slezinu, věnujte si komplexní péči. To znamená nejen zdravě jíst, ale i dostatečně odpočívat, hýbat se a dovolit si zajít na masáž nebo do sauny.

Slezinu také velmi dobře podpoří akupresura, kterou je třeba každému nastavit individuálně.